måndag 28 maj 2012

Cirkelns bok

En gammal recension. Därför ser den lite annorlunda ut än de nyare. Har fler gamla som också kommer komma.
Har läst de tidigare böckerna också, men det var så länge sedan att jag har ingen recension på dem och kan inte heller skriva någon nu.

Cirkelns bok (kartonnage)Titel: Cirkelns Bok
Orginal titel: The Circle of Stone
Författare: A.J. Lake
Serie: Mörkrets tid
Språk: svenska
Översättare: Nina Östlund
Utkommen: 2009-04-02
Förlag: Bonnier Carlsen
Sidor: 362
Del: 3
Tidigare böcker: Drakens bokSvärdets bok

Handling
Den uråldriga guden Loki har släppts fri från de kedjor som hållit honom fjättrad i århundraden och är redo att utkräva en fruktansvärd hämnd. Under tiden som Edmund och Elspeth förtvivlat letar efter honom upptäcker de mystiska emblem som är ingraverade utmed en led som går söderut. Ju närmare Edmund och Elspeth kommer slagfälten där engelsmännen slåss mot visigoterna, desto mer uppenbart blir det att de har gått in i en fälla. Vid en urgammal stencirkel ställs de öga mot öga med Loki en sista gång.


Recension
Jag tycker att boken var sådär. Det beror nog på att jag läste den lite för sent efter tvåan. När jag läste första boken tyckte jag den var bra, men hade jag tappat handlingen 1/2-1år senare när jag läste tvåan. Om man bortser från det så är det en bra bok. Hon har skrivit den bra med mycket beskrivande och varierande ord så man får en bra bild framför sig.

Betyg 5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar