onsdag 30 maj 2012

Maximum Ride: The Manga Vol. 1



Maximum Ride: The Manga, Vol. 1 (häftad)
Min första mangan jag köpt och jag är inte missnöjd!

Titel: Maximum Ride: The Manga Vol. 1
Författare: James Patterson
Mangaka: NaRae Lee
Serie: Maximum Ride
Språk: engelska
Utkommen: 2009-01-01
Förlag: Cornerstone
Sidor: 259
Del: 1

Handling
Fourteen-year-old Maximum Ride knows what it's like to soar above the world. She and all the members of her 'flock' - Fang, Iggy, Nudge, Gasman and Angel - are just like ordinary kids, except they have wings and can fly! It may seem like a dream come true to some, but for the flock it's more like living nightmare when the mysterious lab know as the 'school' turns up and kidnaps their youngest member. Now it's up to Max to organise a rescue, but will help come in time?

Recension
Mer! Måste få läsa fortsättningen! Hur kan man vara så elak och sluta mitt i handlingen?

Var mycket bättre än jag trodde (inte för att jag trodde så mycket innan jag började läsa den men) och måste ta och köpa fortsättningen.

Den var för det mesta snyggt tecknad och storyn var bra och annorlunda. Vet fortfarande inte så mycket om vad som hänt i deras förflutna. Även därför vill jag ha fortsättning. Det fanns flera frågor som jag inte fick svaren på i den första volymen.  Nästa gång jag beställer böcker ska fortsättningen helt klart beställas också!

Karaktärer
Max
Stark huvudroll som jag gillar. Tuff, kan säga vad hon tycker, men även väldigt snäll. Lite för snäll för sitt eget bästa nästan. Finns ett exempel i mangan som jag dock inte tänker ta upp här.

Angel
Finns det en gräns för hur söt man får vara? Hon är ju bara föööör söt♥ Det går inte att inte gilla henne.

Nudge
Gillar nog egentligen alla karaktärer, så väl som Nudge. Men jag störde  mig en gång på henne när *SPOILER* hon bara var tvungen att kolla upp adressen där hennes föräldrar KANSKE bodde. Hur korkat får man vara. Såklart skulle ju allt gå snett-.- *SLUT PÅ SPOLER*

Bokomslag
Mäktigt och snyggt.

Betyg 9/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar