onsdag 29 augusti 2012

Expert på att rodna



Längesedan det kom en recension nu! Vill även passa på att tacka B. Wahlström för recensionsexet. Tack så mycket! Ska läsa den så fort jag kan!


Expert på att rodna (pocket)
Titel: Expert på att rodna
Författare: Katarina von Bredow
Språk: svenska
Utkommen: 2008-02-01
Förlag: Rabén och Sjögren
Sidor: 304

Handling
När hennes mamma flyttar ihop med sin nya kärlek måste Natalie följa med - ut på landet till en ny skola, med nya gäng som inte alls är som hennes gamla. På köpet får hon också en ny "bror", Jerker, spännande, snygg - "en sextontaggare", säger tjejerna i klassen. Natalie dras in i hans trollkrets och märker hur känslorna sjuder och gnistrar i henne. Är hon kär? Är det så här det ska vara?

Recension
Det här är nog den sista Katarina von Bredow-bok som jag läser. Man kan nästan titta på de tidigare recensionerna för att se vad jag tyckte om den här boken. De är ju nästa helt likadana! Man vet ju slutet innan man läst boken nästan. Alla böcker är likadant uppbyggda och sluten är mycket lika varandra. *SPOILERS* Skillnaden med den här boken var väl att Natalie inte fick en nya kille i slutet. *SLUT PÅ SPOILERS*

Något jag inte förstår är hur kunde Natalies mamma(som jag inte minns vad hon heter just nu) flytta ihop med Bo? Eller över huvudtaget GILLA Bo? Det gick ju verkligen inte alls när de flyttat ihop. Hur kan det vara så stor skillnad på att dejta och bo ihop? Skillnad är det ju, men när man redan bråkar första dagen så var det nog inte rätt beslut.

Katarina måste vara någon expert på att göra mig frustrerad över slutet. Jag H-A-T-A-R verkligen öppna slut. Avsluta historien innan boken är slut tack!

Om jag inte läst de tidigare böckerna av Katarina skulle nog den här boken fått högre betyg, men jag är så trött på att de handlar om nästan samma sak.

Karaktärer
Maja
Gaah..! Bara en jobbig karaktär jag inte klarar av. Hon är bara för mycket och sedan svek hon verkligen Natalie.

Jerker
Trodde faktiskt han var en schysst kille, men så är han otrogen(han var visserligen påverkade av alkohol, men ändå) och påstår att "Nej, vi var aldrig ihop". Blir så trött på killar som honom.

Ira
Ira var nog den karaktärer som jag gillade mest faktiskt. Lite mystiskt och inte så illa som man först kan tro.

Bokomslag
Ganska tråkigt är nog allt jag kan säga. Inget speciellt och inte speciellt snyggt.

Titel
Ja, visst rodnade hon mycket.

Betyg 6/10

1 kommentar:

  1. Svar: Heej^^
    En film som jag funderat på att titta på är Highschool debut, det handlar om en tjej som vill hitta sin första kärlek och ber en människa (kille) om hjälp :P
    Om du letar efter ett drama, titta då på 1 Litre of Tears (fast den inehåller inte så mkt romantik..) eller Hana Kimi. Har inte sett Hana Kimi än, men det handlar typ iaf om en tjej som flyttar tillbaka till Japan och börjar på en skola där utklädd till kille (den innehåller lite romantik tror jag ;S)
    Men har du tittat på ett koreanskt drama nångång? Om du inte har de så rekommenderar jag koreanska draman, dom brukar kunna innehålla lite romantik och är väldigt bra (haha) ;P

    SvaraRadera