söndag 29 juli 2012

Maximum Ride: The Manga Vol. 2



Maximum Ride: The Manga, Volume 2 (häftad)Titel: Maximum Ride: The Manga Vol. 2
Författare: James Patterson
Mangaka: NaRae Lee
Serie: Maximum Ride
Språk: engelska
Utkommen: 2009-11-05
Förlag: Arrow Books
Sidor: 256
Del: 2
Tidigare böcker i samma serie: Maximum Ride:The Manga Vol. 1

Handling
Having rescued Angel from the horrors at the School, the flock heads east to escape the Erasers. But the danger's not over yet. Whether in the treetops of Central Park or the bowels of the Manhattan subway system, Max and her adopted family are on the ride of their lives. Along the way Max discovers from her old friend and father-figure Jeb - now her betrayer and greatest enemy - that her purpose is to save the world. But can she? "The Angel Experiment" concludes in volume 2.

Recension
Även fortsättningen var väldigt bra. Och jag gillar verkligen att de första sidorna är i färg. Det är en bra början i boken. Men det hände egentligen inte så mycket i början av boken. De mest sprang, gömde sig, blev hittade, sprang gömde sig, blev hittade… osv.

Karaktärer
Är inte så mycket annorlunda från första boken, men kan ju alltid skriva om Fang som jag gillade mer efter den här volymen.

Fang
Först var han bara den där tysta, alvarliga killen som höll i sig bakgrunden. Efter hans makeover  såg insåg jag hur snygg han var! I början saknade jag hans långa hår, men nu älskar jag det korta håret. Det passar honom. *SPOLERS* I första volymen verkade det som att han och Nudge kom varandra väldigt nära och jag tyckte de vore ett gulligt par. Men när Max kysste Fang ändrade jag helt åsikt. TEAM MAX! Nej, men tycker att Max och Fang skulle passa bra ihop nu istället. Hoppas verkligen att det blir mer romantik! *SLUT PÅ SPOLER*

Ari
Till att börja med måste jag få säga att det inte är ett så himla passande namn. Ari är stor och muskulös, men på japanska betyder det myra. Vilket är raka motsatsen till Ari.
Först hatade jag honom. Han var bara ond och elak och vill skada alla. Sedan i slutet började jag faktiskt gilla honom. Jag vet inte vad det var, men jag började gilla honom. *SPOLERS* Det mindra bra var ju att när jag ändrade min åsikt om honom bläddrade jag bara några sidor… och han var död -.- Tack för den *SLUT PÅ SPOLERS*

Bokomslag
Alla omslag är supersnygg! Älskar dem. De är väldigt snyggt tecknade. Att Fang är på framsidan är ju bara ett plus.

Betyg 8.5/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar