tisdag 12 februari 2013

Maximum Ride: The Manga Vol. 3

Maximum Ride: Manga: v. 3 (häftad)Titel: Maximum Ride: The Manga Vol. 3
Författare: James Patterson
Mangaka: NaRae Lee
Serie: Maximum Ride
Språk: engelska
Utkommen: 2012-08-05
Förlag: Arrow Books
Sidor: 208
Del: 3
Tidigare böcker i samma serie: Maximum Ride: The Manga Vol. 1, Maximum Ride: The Manga Vol 2

Handling
Narrowly surviving their encounter with erasers in New York City, the flock is following up a lead on their pasts in Washington, D.C. But what they find waiting for them is ...a home? How will the flock adjust to a real school - one that doesn't involve mad scientists and genetic freaks?

Recension
Jag älskar verkligen den här serien! Den är jättebra och nu har det dessutom kommit in lite mer romantik!

Jag kan nog säga att jag gillar den här boken mer än förra. Det hände mer i denna och jag gillar idén med att de ska börja i skolan. Då kommer det dessutom in lite mer vardagliga normala problem.

Det som är väldigt synd är att böckerna inte är så tjocka längre. Första boken var tjockast, lagom tjock tycker jag. Nu är de tunnare och kapitlen kortare. Väldigt synd.


Karaktärer
Max
Vad händer egentligen med henne? Är Ari hennes riktiga bror? Jag vill veta!
Äntligen börjar det hända något mellan Max och Fang. De skulle vara ett så sött par. Tyvärr kom ju den där rödtoppen och krossade allt! Ännu en anledning till att jag vill läsa fortsättning. Vad kommer hända mellan Max och Fang?

Fang
Jag gillar Fang mer och mer för varje manga. I början var han bara en karaktär som jag accepterade att han fanns där. Nu har han växt mer i mina ögon och jag tror han eller Max är min favoritkaraktär från Maximum Ride!

Anne
Först reste jag ragg när jag såg henne. Min första tanke var att hon kommer lura dem. Lite längre in i boken började jag tro på att hon trots allt var en god människa. Men efter slutet vet jag inte längre vad jag ska tro. Jag hoppas att hon inte lurar dem för hon verkar kunna vara en god människa.

Bokomslag
Som de tidigare omslagen så älskar jag det. De är verkligen snygga!

Betyg 9/10


handlingochbildkälla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar